[O2] O2 Tour 1.4 - pierwszy przegląd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zwolin
    Rider
    • 2010
    • 656

    #26
    Zamieszczone przez marektbg
    4.Filtr pow.-73,9zł – w zależności od zanieczyszeń
    5.Filtr p.pyłkowy – 41,20zł (zwykły)– w zależności od zanieczyszczeń
    Marek, nie rób scen, tylko wymień ten filtr powietrza. Przecież to jawny wałek, żebys w ramach oszczędności za jakiś czas za przepływkę zapłacił.
    Co klimy, to ewidentną glupotą jest zapis w zależnosci od zanieczyszczeń. To się wymienia min raz w roku (ja raczej 2x). Tu raczej olałbym ASO. Taniej kupisz węglowy. W ich odgrzybianie też mi się nie chce wierzyć. Lepiej jechać z tym do sprawdzonego warsztatu.
    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
    O II Tour Combi 1.6
    Mitsu Carisma 4G93 GDI

    Komentarz

    • patrykL
      Rider
      • 2009
      • 588

      #27
      Gość twierdzi że 5w40 - no i tu zastanawia mnie pewna kwestia, bo przecież silnik jest chyba zalewany olejem w fabryce, a LPG montowane dopiero w ASO. Czy w takim razie fabryka w zależności od tego czy będzie w ASO montowane LPG zalewa silnik albo 5w40 albo 5w30 LL?
      z tego co ja sie orientuje to oba oleje to 5w30, kwestia tylko tego, ze jeden (ten na 15 tys. km spelnia normy 501 01/502 00), a drugi (ten na 30 tys. km normy 503 00/504 00), fabryka tego nie wie i auto wjezdza z fabryki na oleju LL, po zainstalowaniu lpg przeglady przestawiaja na stale przeglady i dopiero od tej chwili zalewasz olej z norma 501 01/502 00

      Komentarz

      • pandzik
        RS
        • 2011
        • 2254
        • Seat

        #28
        Pierwszy wariant to pozostanie przy trybie serwisowym wg. komputera lub co 2 lata i tutaj rozrzut cen mam od 350zł - 650zł.
        W Emidzie pierwszy przegląd wg wskazań (nie olejowy, tylko pełny) to koszt 750zł.
        "Jest sporo czynności serwisowych - stąd ta cena". Tak powiedzieli. :szeroki_usmiech

        Jak spojrzałem na liste czynnosci to spora część rozpoczynała sie od sformułowania - "kontrola wzrokowa"... :P

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #29
          Zamieszczone przez pandzik
          "Jest sporo czynności serwisowych - stąd ta cena".
          mają poczucie humoru chłopaki... :lol:
          Zamieszczone przez pandzik
          koszt 750zł.
          hmmm naprawdę dobry olej +- 200 + filtry dobrej firmy (oleju+ kabinowy+ powietrza) +- 150 razem 350 ....to 400 zł na "czysto" :x
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Kenu
            Ambiente
            • 2012
            • 222
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez patrykL
            z tego co ja sie orientuje to oba oleje to 5w30, kwestia tylko tego, ze jeden (ten na 15 tys. km spelnia normy 501 01/502 00), a drugi (ten na 30 tys. km normy 503 00/504 00), fabryka tego nie wie i auto wjezdza z fabryki na oleju LL, po zainstalowaniu lpg przeglady przestawiaja na stale przeglady i dopiero od tej chwili zalewasz olej z norma 501 01/502 00
            Powiedzcie mi jakim cudem ja mam zalany podobno olej 507.00. Sprzedawca dzwonił przy mnie do serwisu, pytał i wpisał mi 507.00 w serwisówce. :?

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              filtry dobrej firmy (oleju+ kabinowy+ powietrza)
              dobrej to jakiej polecasz? olej leje LM oczywiście z twego polecenia
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez blackrs
                filtry - dobrej to jakiej polecasz?
                Jeżeli chodzi o filtry to ja stosuję Knechta/Mahle - a zawsze na co zwracam uwagę to zakład produkcji na opakowaniu - jak dla mnie produkty w stylu Made in P.R.C to pomyłka.
                Najlepiej kupując olej (u naszych forumowych sprzedawców) kupić też filtry - całość przesyłki w jednej cenie + atrakcyjne ceny za całość. :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • skipper.u
                  Rider
                  • 2011
                  • 480
                  • Superb III (3V3)
                  • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                  #33
                  Co prawda drugi przegląd ale mam pytanko jak lepiej zrobić?
                  gwarancja do 28.02.2013,
                  przegląd pokazuje mi za 800km czyli jeszcze ze 2 tygodnie,
                  jechać w tym tygodniu na gwarancji czy w marcu po gwarancji?
                  Przegląd będę robił w ASO.

                  Komentarz

                  • blackrs
                    RS
                    • 2008
                    • 4826
                    • Superb II combi (3T5)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    jak masz swojego zaufanego mechanika to poczekaj i zrób po gwarancji a nawet teraz moze bo i tak już z tej gwarancji raczej nie skorzystasz
                    BYŁA o1 rs
                    BYŁA o2 1.6
                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                    Komentarz

                    • trener
                      Classic
                      • 2011
                      • 26

                      #35
                      Aby nie tworzyć nowego wątku podpinam się z moim problemem. Mam OTII 1.4, obecnie przebieg 21 kkm. Od niedawna przy uruchomieniu pokazywał na wyświetlaczu ilość km do przeglądu - najpierw 5500 potem 5400, 5300. 5200. 5100 i nagle z dnia na dzień "0". Co się stało z 5000 km? Dodam że z dnia na dzień nie przejechałem tej odległości ale ok 100km. Więc o co chodzi? Gwarancja mi się kończy w maju i liczyłem że przegląd też akurat tak wypadnie i nie będę musiał jechać do salonu tylko zrobię we własnym zakresie, ale teraz mam jeszcze te 3 miesiące gwarancji i nie wiem co robić aby jej nie stracić. Przede wszystkim dlaczego tak się stało ze wskazaniem?
                      Olej wymieniłem poza salonem przy 15 kkm (bez filtra) więc nie martwię się że coś się silnikowi stanie.
                      Czy ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co może chodzić?
                      I jeszcze jedno - czy jest ktoś z komputerem w dolnośląskim aby skasować i ustawić nowy termin przeglądu? Nie zamierzam jechać do aso.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • piociel
                        Rider
                        • 2010
                        • 526
                        • Volkswagen

                        #36
                        Zamieszczone przez trener
                        Aby nie tworzyć nowego wątku podpinam się z moim problemem. Mam OTII 1.4, obecnie przebieg 21 kkm. Od niedawna przy uruchomieniu pokazywał na wyświetlaczu ilość km do przeglądu - najpierw 5500 potem 5400, 5300. 5200. 5100 i nagle z dnia na dzień "0". Co się stało z 5000 km? Dodam że z dnia na dzień nie przejechałem tej odległości ale ok 100km. Więc o co chodzi? Gwarancja mi się kończy w maju i liczyłem że przegląd też akurat tak wypadnie i nie będę musiał jechać do salonu tylko zrobię we własnym zakresie, ale teraz mam jeszcze te 3 miesiące gwarancji i nie wiem co robić aby jej nie stracić. Przede wszystkim dlaczego tak się stało ze wskazaniem?
                        Olej wymieniłem poza salonem przy 15 kkm (bez filtra) więc nie martwię się że coś się silnikowi stanie.
                        Czy ktoś miał podobne doświadczenia albo wie o co może chodzić?
                        I jeszcze jedno - czy jest ktoś z komputerem w dolnośląskim aby skasować i ustawić nowy termin przeglądu? Nie zamierzam jechać do aso.
                        Pozdrawiam
                        Być może minął Ci akurat rok od ostatniej obsługi? Miałeś ostatnio kasowany przegląd jak wymieniałeś olej?
                        Czy 20-40 pln na filtr to na prawdę taki duży wydatek?
                        Olej wymienia się zawsze z filtrem!
                        Jeżeli chodzi o kasowanie przeglądu to jest kombinacja czynności które należy wykonać, bez konieczności podłączania do kompa. Poszukaj.
                        Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                        Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez trener
                          Olej wymieniłem poza salonem przy 15 kkm (bez filtra
                          BEZ FILTRA ? :shock: ...
                          Zamieszczone przez piociel
                          Olej wymienia się zawsze z filtrem!
                          dokładnie.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • trener
                            Classic
                            • 2011
                            • 26

                            #38
                            Jeżeli czekałbym na wskazanie sterownika to przy 15 kkm nic nie zrobiłbym, więc wymiana oleju bez filtra jest lepsza niż wcale. A filtra nie wymieniałem nie ze względu na oszczędność ale dlatego aby nie stracić gwarancji, bo pewnie założyłbym inny niż fabryczny, który przecież ma wytrzymać czas LL.
                            Minął więcej niż rok od zakupu auta (maj 2011), jest ustawiony czas przeglądu QG1, więc nie miałem oficjalnej potrzeby jechać za rok na przegląd. Wybrałem samą wymianę oleju w wersji jak opisałem. Jedyna zmiana jaka wystąpiła przed skróceniem czasu do przeglądu fakt że zacząłem używać auta tylko na krótkie odcinki po mieście - żadnych długich tras - kupiłem drugie auto do jeżdżenia dalej niż "dookoła komina". Może to ta przyczyna?

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              #39
                              Było kupić oryginalny filtr oleju. Proste jak drut.

                              Komentarz

                              • symek-jg
                                Classic
                                • 2011
                                • 33

                                #40
                                Za pierwszy przegląd O2FL 1.8 TSI przy przebiegu 24.600 km zapłaciłem 430,19 zł. Olej przywiozłem swój.

                                Robocizna: 211,14 zł brutto
                                Materiały: 219,05 zł brutto w tym:
                                - filtr oleju: 77,49 zł
                                - filtr p/pyłkowy: 65,01 zł
                                - filtr powietrza: 69,03 zł
                                - śruba: 7,52 zł

                                Przegląd robiłem w ASO Skoda "ULTIMA" Jelenia Góra
                                MILLERS OILS ON BOARD

                                Komentarz

                                • Ceed1
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 461

                                  #41
                                  Dlaczego zmieniałeć filtr powietrza? Jeździsz w takim terenie, że wytrzymał tak krótko?

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    Moze sa tacy co zmieniaja co przeglad, bo stac ich na wydanie 30zl w IC albo 65zl w ASO.

                                    Tak ASO mowi, zeby wymienic po 180kkm, tak masz zamiar zrobic, to zrob. Ja wiem jak wyglada filtr powietrza po 10-15kkm
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • symek-jg
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 33

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      Dlaczego zmieniałeć filtr powietrza? Jeździsz w takim terenie, że wytrzymał tak krótko?
                                      Ponad 24 tyś. to krótko ?? Ja bym wręcz powiedział, że przegiąłem i pojeździłem zbyt długo.
                                      W poprzednim aucie zawsze wymieniałem filtr powietrza co roku lub po 15 tyś.
                                      MILLERS OILS ON BOARD

                                      Komentarz

                                      • pandzik
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2254
                                        • Seat

                                        #44
                                        Ponad 24 tyś. to krótko ?? Ja bym wręcz powiedział, że przegiąłem i pojeździłem zbyt długo.
                                        A instrukcję czytał? Chyba wspomnieli o wymianie filtra przy przebiegu 60tys km...

                                        trener,

                                        Mi komp ładnie zszedł do zera (chodzi o dni), wlaśnie przy przebiegu 21kkm. Nie pamiętam czy przebieg także sie plynnie "wyzerował". Może to przeoczyłeś.
                                        Wymienianie oleju bez filtra jest IMo bez sensu. Szkoda kasy na takie zabawy, nie wiem co ci to miało dać przy przebiegu 15kkm , kiedy komp wskazywał co innego...

                                        Sam robiłem w styczniu przegląd w Bielsku Białej i musze pochwalić tamten serwis za obsługę klienta. Dawno tak nie skakano wokół mnie, a i cena o 250zł niższa niż na Śląsku.

                                        Komentarz

                                        • symek-jg
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 33

                                          #45
                                          Zamieszczone przez pandzik

                                          A instrukcję czytał? Chyba wspomnieli o wymianie filtra przy przebiegu 60tys km...
                                          Tak, wspomnieli również o wymianie oleju co 30 tyś lub 2 lata i to najlepiej na Castrola. Błagam nie traktuj instrukcji jak wyroczni. Zdrowy rozsądek to podstawa.
                                          Oczywiście jeśli chcesz to filtr powietrza wymienisz co 60 tyś.
                                          MILLERS OILS ON BOARD

                                          Komentarz

                                          • Big Wojtek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 440
                                            • Hyundai

                                            #46
                                            Po roku - 15kkm zgłosiłem się do ASO . Tylko na wymianę oleju. Cena robocizny wyszła jakaś śmieszna. Robota adekwatna do ceny :cry: Olej przelali tak, ze odciągałem strzykawką z wezykiem. (Śląsk auto - nie wiem czy jeszcze istnieją bo byli związani z Seatem) Miałem swojego Motula, na ORI filtry odżałowałem parędziesiąt złotych. W kazdym razie gwarancji nie straciłem :wink: .

                                            Jak mi teraz stuknęło 2 lata i 29600km stwierdziłem ze szkoda przepłacać. Komp pokazywał dokładnie według przebiegu ( samochód mało jeździ w mieście) Zakupiłem na forum olej Motul(180) i filtry Mann(109 zł za oleju, powietrza i kabinowy) . Za przegląd zapłaciłem 150 zł. W sumie za olej Motul, filtry Manna i przegląd zapłaciłem z przesyłką 454 zł. Przegląd w http://autodanecki.pl/ . Polecany w necie i wśród znajomych. Na forum OCP niezbyt popularny :wink:

                                            Mozna postać przy mechaniku, zobaczyć, że ładuje twoje filtry i olej. Pogadać dlaczego komputer pokazuje takie a nie inne błędy. Wydaje mi się to sensowniejsze niz przegląd za 500 zł więcej i stwierdzeniem : "pan się napije kawy,bo BHP nie pozwala być na sali"
                                            Tym bardziej, ze po przeglądzie producent samochodu raczej ma cię w dupie.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Big Wojtek
                                              po przeglądzie producent samochodu raczej ma cię w dupie.
                                              baaaa ...ma "ciebie" w często już po odebraniu samochodu i wyjeździe z ASO :lol:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • trener
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 26

                                                #48
                                                Zamieszczone przez pandzik
                                                Wymienianie oleju bez filtra jest IMo bez sensu. Szkoda kasy na takie zabawy, nie wiem co ci to miało dać przy przebiegu 15kkm , kiedy komp wskazywał co innego...
                                                Nie jestem specjalistą mechanikiem ale wydaje mi się że wymiana oleju nawet bez wymiany filtra ma sens bo jednak olej ulega zużyciu i wlanie nowego po 15 kkm jak większość zgodnie twierdzi jest lepsze niż czekanie na wskazanie LL. Co do filtra oczywiście lepiej jest założyć nowy ale pozostawienie starego nie zmienia dramatycznie sprawy gdyż on nadal działa nie niszcząc nowego oleju. To trochę tak (oczywiście przykład mocno przerysowany) jakby zmieniać filtr paliwa przy każdym tankowaniu.
                                                Powtórzę jeszcze raz - oczywiście dużo lepiej jest zmienić filtr oleju przy wymianie oleju ale jak zmienię filtr co drugi raz to wymiana oleju nie jest bez sensu.
                                                Jeżeli się mylę to przekonajcie mnie ale argumentami a nie ikonami emocji lub innymi ogólnymi określeniami
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • skipper.u
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 480
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                                  #49
                                                  Świeci mi się SERVICE, przekroczyłem 300km, ustawione mam stałe przeglądy, wolałbym jechać na przegląd wg daty czyli w marcu już po zimie, bardzo się będą czepiać jak przekroczę o 3000 km? Już po gwarancji ale przeglądy robię w ASO...

                                                  edit: to mój 3. przegląd będzie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...